كاروانسراي لات

۴۱ بازديد

رشت را به عنوان يكي از خلاق ترين شهرهاي كشور ايران از لحاظ خورد و خوراك مي شناسند كه تحت همين عنوان از طرف سازمان جهاني يونسكو در سال 2015 انتخاب شد. هر روز در اين شهر مي توان رستوران هاي جديد را مشاهده نمود كه تازه افتتاح شده اند. اما در كنار همه اين رستوران ها مي توان رستوران لات را نام برد  كه در كاروانسراي لات قرار دارد از جذابيتي بي نظير  برخوردار مي باشد علت آن هم خوردن غذا همراه با مشاهده تاريخ و گذشته مي باشد.

بسياري ممكن است علاقه اي به ديدن آثار باستاني نداشته باشند ولي اين موضوع به اين معني نيست كه هيچ علاقه اي هم به خوردن غذا در مكان هاي تاريخي ندارند. كاروانسراي لات يا شاه عباسي يكي از بناهاي تاريخي رشت به شمار مي رود كه با رفتن به آن جا مي توانيد نهايت لذت را ببريد. معمولا هنگام مسافرت نياز به اطلاعاتي در مورد جاذبه هاي گردشگري هر شهري داريد بنابراين با مراجعه به مجله مستر بليط مي توانيد تمامي اطلاعاتي را كه به آن ها نياز داريد به دست آوريد.

كاروانسراي لات

تاريخچه كاروانسراي لات

همان طور كه مي دانيد بيشتر كاروانسراها را در زمان حكومت صفويان بنا نهاده اند، كاروانسراي لات هم يكي از بناهايي مي باشد كه زمان صفويه ساخته شده است. اين اثر باستاني در جنگ جهاني اول به عنوان پادگاني نظامي براي روس ها در هنگام پيش روي به شمال كشور مورد استفاده قرار گرفته بود به همين علت متحمل خسارت هاي فراواني شد.

در سال 1246 هجري قمري به دستور شخصي به اسم منوچهر خان معتمدالدوله يا منوچهر خان  گرجي كار بازسازي و مرمت اين بنا را شروع نمودند اين شخص يكي از سياستمداران و سپهسالاران ايران بود كه اهل گرجستان بوده است و در زمان حكومت قاجاريان مي زيسته است. بعد از اين كه جنگ به پايان رسيد مردم محله از اين كاروانسرا براي تعزيه خواني و عزاداري استفاده نمودند. به دليل اينكه اين بنا را در كنار زمين هاي هموار سفيد رود ساختند به نام لات شهرت پيدا نمود. كاروانسراي لات در سه دهه گذشته خالي از سكنه بوده و خسارت هاي بيشماري به  آن  وارد شده بود اما در سال 1394 مشغول به مرمت آن شدند و به بخش خصوصي واگذار گرديد.

https://mrbilit.com/mag/lat-carvansary/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.