بهترين جملات انگيزشي

۳۷ بازديد

جملات انگيزشي، نورافكن‌هاي پرشوري هستند كه گاه و بيگاه، حال و هواي افكار ما را حسابي روشن مي‌كنند. يكي از توصيه‌هاي ثابت افراد موفق به ديگران اين است كه هر روز صبح، دو كار را انجام دهند. كار اول، مرور اهدافشان و ديگري خواندن جملا‌ت انگيزشي يا ديدن كليپ‌هاي موفقيت است. در اين مقاله، گلچيني پر بار از جملات انگيزشي را كه از زبان موفق‌ترين افراد در سرتاسر جهان بيان شده‌اند، خواهيد خواند.

جملات انگيزشي

۱- ديل كارنگي: موفقيت در هر زمينه‌اي ارتباط مستقيم با قدرت اراده ما دارد.

اراده يكي از پايه‌هاي اصلي هر موفقيتي به شمار مي‌رود و جملات انگيزشي زيادي در مورد آن وجود دارد. اراده، ريشه خواستن است؛ چيزي است كه حرف را به عمل تبديل مي‌كند و آرزوها را از جهان خيال به واقعيت مادي مي‌آورد. بدون اراده، هيچ كاري انجام نمي‌شود. از يك تا ده، به نيروي اراده خود چه نمره‌اي مي‌دهيد؟

جملات انگيزشي

۲- آنتوني رابينز: انعطاف پذيري باعث مي‌شود كه ايده‌هاي تازه‌اي پيدا كنيد و به نتايج و موفقيت‌هاي بهتري برسيد.

قانون‌هاي نانوشته زيادي در اين جهان وجود دارد. يكي از آن قانون‌ها اين است كه مقابله كردن با هر چيزي كه نمي‌خواهيم يا دوستش نداريم آن را قوي‌تري مي‌كند. اگر از شكست فرار كنيم، از ضرر كردن بترسيم، از بيماري، از تنهايي و از تمام چيزهايي كه برايمان ناخوشايند هستند دوري كنيم يا در مقابلشان قد علم كنيم، قوي‌تر مي‌شوند؛ گويي كه از ترس ما جان مي‌گيرند. بهترين و بايد بگويم تنهاترين راه براي عبور از اين ترس‌ها و نگراني‌ها، انعطاف ‌پذيري است. انعطاف پذيري به ما اين قدرت را مي‌دهد كه به جاي اهميت دادن به ترس‌هايمان خيلي آرام از كنارشان بگذريم. آنها را ببينيم اما قدرتي در اختيارشان قرار ندهيم و به همين سادگي، پيروز كارزار ترس‌هايمان شويم.

جملات انگيزشي

۳- جيم ران: افراد موفق كارهايي انجام مي‌دهند كه افراد ناموفق دوست ندارند انجام دهند. آرزو نكنيد اي كاش آسان‌تر شود. آرزو كنيد اي كاش من بهتر شوم.

اشتباه نگاه كردن، ريشه بسياري از شكست‌ها است. ما هميشه جايي بيرون از وجودمان به دنبال پاسخ پرسش‌هايمان مي‌گرديم. در حالي كه خودمان بزرگ‌ترين پاسخ هستيم. وقتي براي پيشرفتمان تلاش كنيم و هر روز فقط اندكي بهتر از روز قبل شويم، راه‌حل‌ها را يكي پس از ديگري پيدا خواهيم كرد.

جملات انگيزشي

۴- كارلوس اسليم: وقتي براي تفكرات و اعتقادات ديگران زندگي و كار مي‌كنيد، در حقيقت مرده‌ايد.

مرگ را چگونه تعريف مي‌كنيد؟ در حقيقت به دو شكل مي‌توان مرگ را تعريف كرد. يكي همان شكل عادي است كه روحمان جسم را ترك مي‌كند و ديگري حالتي است كه ما زنده هستيم اما كنترل فكر و ذهنمان را به دست ديگران داده‌ايم. چنين جملات انگيزشي مي‌توانند در حكم يك تلنگر كوچك عمل كنند. با اين تعاريف، آيا شما زنده هستيد؟

جملات انگيزشي

۵- محمد علي كلي: موفقيت يعني مبارزه تا آخرين نَفَس

خواندن جملات انگيزشي از زبان محمد علي كلي، شور و نشاط عجيبي را در وجود خواننده بيدار مي‌كند. موفقيت، در كنار هم گذاشتن نكته‌هاي كوچكي است كه در عين كوچكي، بسيار قدرتمند هستند. تسليم نشدن تا آخرين لحظه، يكي از همين نكته‌ها است. آخرين باري كه كاري را تا آخرين لحظه انجام داديد كي بود؟

جملات انگيزشي

۶- مارك زاكربرگ: بزرگ‌ترين ريسك، ريسك نكردن است. در دنيايي كه تغيير با سرعت در حال پيشروي است تنها استراتژي براي شكست، ريسك نكردن است.

ردپاي ريسك را مي‌توان در جملات انگيزشي زيادي پيدا كرد. بهترين اقدام در مقابل شرايط جديدي كه به نوعي ريسك به حساب مي‌آيند، كسب اطلاعات و اقدام هوشمندانه است. عصر حاضر، پذيراي افراد محافظه كار نيست.

جملات انگيزشي

۷- تي هارواكر: افراد موفق دائما در حال رشد و يادگيري هستند. در حالي كه افراد معمولي اين ذهنيت را دارند كه همه چيز مي‌دانند.

همه چيز داني، ادعاي تازه‌اي نيست. در طول تاريخ، انسان‌ها با اشك و خونشان در حال اثبات اين ادعاي پوشالي بودند. در حقيقت، هيچ كس در دنيا وجود ندارد كه همه چيز را بداند. ما تنها مي‌توانيم بيشتر و بيشتر ياد بگيريم و بر ميزان دانشمان از يك تخصص، بيفزاييم. روند يادگيري جرياني است كه بايد هميشه در زندگي‌مان وجود داشته باشد. اين تنها راه براي رشد و موفقيتي پيوسته است.

جملات انگيزشي

۸- باب پراكتور: اگر دقيق مي‌دانيد چه كار كنيد تا به هدفتان برسيد، هدفي كه داريد به اندازه كافي بزرگ نيست.

بزرگان و افراد موفق به وسيله جملات انگيزشي زيادي سعي در انتقال اين مفهوم داشتند كه بايد اهداف بزرگي داشته باشيم؛ آن‌قدر بزرگ كه حتي ندانيم از كجا بايد شروع كنيم. شايد در ابتدا داشتن چنين اهدافي غير منطقي به نظر برسند اما انتخاب اهداف بزرگ يكي از شيوه‌هاي كاربردي براي برانگيختن انگيزه و استفاده از حداكثر توان فردي به شمار مي‌رود. بزرگي كدام هدف در زندگي‌تان شما را مي‌ترساند؟

جملات انگيزشي

۹- بيل گيتس: يكي از رموز موفقيت اين است كه براي هميشه در ذهن خود كلمه نمي‌دانم را به هنوز نمي‌دانم تغيير دهيد.

واژه «نمي‌دانم» تير خلاص را به ذهن ما مي‌زند. در آن صورت، ذهن از تكاپو براي يافتن راه‌حل تازه باز مي‌ايستد. اما عبارت «هنوز نمي‌دانم» ذهن را قلقلك مي‌دهد تا هر چه سريع‌تر به دنبال يافتن پاسخ درست بگردد. اين واكنش جالب ذهن، نشان دهنده قدرت بي‌نظير واژه‌ها در جهان ما است.

جملات انگيزشي

۱۰- دارن هاردي: زماني كه دليلتان به اندازه كافي بزرگ باشد، قادر به انجام هر كاري هستيد.

دليل، عنصر برانگيزنده براي هر كاري است. انساني كه دليل زندگي‌اش را گم كند به راحتي دليل نفس كشيدنش را هم گم مي‌كند. دليل به انسان‌ها اين امكان را مي‌دهد تا توانايي‌هاي خفته در وجودشان را بيدار كنند. هيچ كاري را بدون دليل انجام ندهيد. چون در آن صورت عمر، استعداد و انگيزه‌هاي خود را بيهوده خرج خواهيد كرد.

جملات انگيزشي

۱۱- بيل گيتس: هيچ وقت خودت را با كسي مقايسه نكن. با اين كار به خودت توهين مي‌كني.

موضوع مقايسه يكي از پايه‌هاي ثابت جملات انگيزشي است. بيل گيتس در اين سخن، پا را از حد معمول فراتر گذاشته و مقايسه خودمان با ديگران را نوعي توهين به حساب آورده است. با ديدن اين سخن به ياد گفته‌اي از آلبرت انيشتين افتادم كه مي‌گفت: «هر كس يك نابغه است. ولي اگر ماهي را از روي توانايي‌اش در بالا رفتن از درخت قضاوت كني، آن ماهي تمام عمرش را با اين باور زندگي خواهد كرد كه يك احمق است.»

جملات انگيزشي

۱۲- رابرت كيوساكي: اندازه موفقيت شما به وسيله قدرت اشتياقتان، اندازه روياهايتان و اينكه چگونه در طول راه با نااميدي كنار مي‌آييد، مشخص مي‌شود.

«موفقيت يك مسير است.» نمي‌دانم تا چه اندازه با اين جمله يا جملات انگيزشي شبيه اين موافق هستيد اما اگر اين گونه به موفقيت نگاه كنيم، مي‌توانيم نكته‌هاي جالبي را از آن بياموزيم. به نظر من، موفقيت، نه در يك لحظه يا يك مكان بلكه در يك جريان روي مي‌دهد. اگر در جريان موفقيت باشيم، يعني از انجام كارمان لذت مي‌بريم، از لذت خود كسب درآمد مي‌كنيم، ياد مي‌گيريم، رشد مي‌كنيم و پخته‌تر از ديروزمان قدم برمي‌داريم. نظر شما در مورد موفقيت چيست؟ آيا موفقيت را يك جريان مي‌دانيد يا يك مقصد؟

جملات انگيزشي

۱۳- اگر تمايلي به آموزش ديدن نداريد كسي نمي‌تواند به شما كمكي كند. اما اگر مصمم به آموزش ديدن هستيد، كسي نمي‌تواند شما را متوقف كند!

گاهي ما ندانسته از يادگرفتن فرار مي‌كنيم. در اين وضعيت، خودمان را پشت بهانه‌هاي عجيب اما دهان پركني مانند: «با اين سن و سال كه ديگه نمي‌تونم چيزي ياد بگيرم» يا «ديگه صبر و حوصله ياد گرفتن رو ندارم» پنهان مي‌كنيم. نبايد با بهانه‌هاي اين چنيني، درب‌هاي ذهنمان را به روي ياد گرفتن ببنديم. شايد با باز كردن اين درب، آن هم بعد از مدت‌ها، نور چشمانمان را بزند اما زودتر از آنچه كه فكرش را بكنيم به روشنايي عادت مي‌كنيم. يادتان باشد براي كسي كه به دنبال يادگيري باشد، هيچ دانشي پنهان نمي‌ماند.

جملات انگيزشي

۱۴- اگر باور كنيد كه مي‌توانيد نصف راه را رفته‌ايد.

اگر به كاري باور داشته باشيم، يعني روحمان از همين الان در مقصد حضور دارد. تنها كاري كه بايد بكنيم اين است كه جسممان را نيز به مقصد برسانيم.

جملات انگيزشي

۱۵- تا جايي كار كن كه ديگه نياز به معرفي خودت نداشته باشي.

برخي از جملات انگيزشي، بسيار ساده اما در عوض عميق هستند. چنين سخناني مستقيم در خال مي‌زنند. صادقانه، دلسوزانه و با عشق كار كردن، چنان اعتباري به انسان مي‌دهند كه تنها آوردن ناممان به عنوان يك سند معتبر در ذهن ديگران جلوه مي‌كند. اگر چنين رويه‌اي در كارتان پيش بگيريد، هيچ رقيبي نخواهيد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.