مادران بهشتي(متن روز مادر)

۲۵ بازديد

متن


ايمان مادر

شيخ مفيد، عالم بزرگ شيعي و فقيه گران قدر عالم اسلام، شبي در خواب ديد كه حضرت فاطمه زهرا(س) با دو فرزندش حسن و حسين(ع) به نزد او آمده است و به او مي گويد: «اي شيخ، آن دو را فقه بياموز». فردا، در جلسه درس، هنوز در فكر خواب ديشب بود. زني همراه دو فرزندش نزد او آمد و گفت: «اي شيخ آن دو را فقه بياموز.» لبخندي از تحسين بر لب شيخ نشست.

 

آن زن، فاطمه مادر سيد رضي و سيد مرتضي بود؛ زني بسيار پاكدامن و اهل عبادت. دو فرزندش سيد رضي و سيد مرتضي كه بعدها از علماي بزرگ شيعه شدند، همواره از ايمان و خلوص مادرشان ياد مي كردند تا جايي كه سيدرضي، گردآورنده نهج البلاغه، مي گويد: «اگر همه مادران به خوبي، پاكي و وظيفه شناسي او بودند، فرزندانشان به پدر نيازي نداشتند». اين گفتار نشان دهنده نقش حساس مادر در پرورش مذهبي فرزندان است.

 

روز مادر,متن ها 

عاشقانه روز مادر

 روز مادر

 

شكر والدين

زبان به سپاس كه مي گشايم؟ دريا دريا كوتاهي و كاستي وجودم را پر مي كند. وجود من وابسته به توست و بودنم، سلامتم و رشدم تحفه هاي گران قدري است كه از سوي تو دريافت كرده ام. كدام كلام است كه بتواند شكر تو را گويد؟ وقتي خداوند عالم شكر تو را در كنار سپاس خودش جاي مي دهد و مي فرمايد: «مرا و پدر و مادرتان را شكر گوييد»، پس هميشه زبانم از سپاس تو قاصر خواهد بود و دلم در شكر تو خواهد تپيد.

 

آينه خشم و رضاي الهي

مادر، اي مظهر رحمت خدا، اي سراسر مهرباني، اي از محبّت لبريز، تو را مي ستايم و عزيز مي دارم. تو را قدر مي نهم و بزرگ مي شمرم كه تو راهي به سوي بهشتي. رضاي خدا را از رضاي تو مي جويم و از خشم تو كه خشم خداست دوري مي كنم. مادر، اي خورشيد مهربان زندگي ام، دستان مهربان و خسته ات را مي بوسم و تو را شكر مي گويم و در حسرت سپاس يك لحظه از سختي هايي كه برايم تحمل كردي، هميشه مي مانم.

 

مادر فرهيخته

عبدالرحمان فروّخ پس از 27 سال از مأموريتي به خانه برمي گشت. همسرش بعد از رفتن او پسري به نام ربيعه به دنيا آورده بود. مادر ربيعه در نبود همسرش، پولي كه عبدالرحمان به عنوان پس انداز نزد او سپرده بود و بر نگهداري آن سفارش كرده بود، صرف تحصيل ربيعه نمود، چنان كه ربيعه در ابتداي جواني دانشمندي توانا شد. هنگام بازگشت، عبدالرحمن فرزندش را ديد كه در مسجد به تدريس نشسته است و جماعت بسياري در گرد اويند. بسيار خرسند شد و وقتي فهميد كه آن پول پس انداز براي چنين گوهري صرف شده است، بر ذكاوت چنين مادري آفرين گفت و بسيار از او تشكر كرد.

 

روز مادر,متن ها عاشقانه روز مادر

متن روز مادر

 

قاعده احسان

رابطه فرزند با پدر و مادر را نمي توان بر اساس عدل و در دايره تنگ حق و تكليف ارزيابي كرد؛ زيرا اساس عدل بر اين است كه دو نفر روابط و حقوق و تكاليف متقابل داشته باشند؛ امّا تأثيري كه پدر و بخصوص مادر در به وجود آمدن فرزند خود دارند به هيچ عنوان جبران پذير نيست. پس خداوند مهربان، در قرآن، پيوسته به احسان پدر و مادر سفارش مي كند. رفتار عادلانه و اداي حق و به جاي آوردن سپاسشان ممكن نيست؛ بلكه ملاك ارزش در اينجا، فقط احسان و نيكوكاري به آنان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.